Sälj Samsung S22 Plus 5G
Vad har telefonen för lagringsutrymme?
Du kan kolla lagringsutrymmet genom att gå till:
Inställningar > Batteri och enhetsvård > Lagring
Inställningar > Batteri och enhetsvård > Lagring
Fungerar telefonen som den ska?
Startar den upp som den ska, fungerar samtliga funktioner
och går det att ansluta till mobilnätverket?
Vi köper inte telefoner som inte loggats ut från iCloud/Samsung konto.
Är din telefon böjd eller vattenskadad?
Vet du om att du tappat telefonen i vatten tidigare och det påverkat telefonen så köper vi den inte, kontrollera även så att face-id och fingeravtrycksläsaren fungerar korrekt.
Vilket skick är telefonen i?
Nyskick = Inga tecken på användning
Utmärkt = Små tecken på användning
Bra = Flera repor eller nån kantstötning
Okej = Mycket repor/kantstötningar
Sprickor fram = Glaset har sprickor eller lcd'n har färgförändringar.
Utmärkt = Små tecken på användning
Bra = Flera repor eller nån kantstötning
Okej = Mycket repor/kantstötningar
Sprickor fram = Glaset har sprickor eller lcd'n har färgförändringar.
Är någon av telefonens glasdelar trasiga?
Kontrollera om det förekommer några sprickor på baksidan av glaset eller på kameralinsen.
Finns det inbränningar i bildskärmen?
Undersök skärmen noggrant efter att du återställt enheten:
Lås upp telefonen så du får en vit bakgrund och titta noga på skärmen och leta efter ovanliga markeringar eller mönster som inte borde vara där. En bränd skärm kan visa permanenta bilder eller skuggor av tidigare visat innehåll. Oftast är det de tre knapparna längst ned på skärmen som bränt fast.
Lås upp telefonen så du får en vit bakgrund och titta noga på skärmen och leta efter ovanliga markeringar eller mönster som inte borde vara där. En bränd skärm kan visa permanenta bilder eller skuggor av tidigare visat innehåll. Oftast är det de tre knapparna längst ned på skärmen som bränt fast.